Vest.bg научи: „Кауфланд” лъже с цените! (СНИМКИ)

- Advertisement -
Журналист разкри огромни злоупотреби в магазина в „Студентски град” – сланината на касата е с лев по-скъпа от обявената цена, гърдите с кост – с 2 лв.
Журналист разкри огромни злоупотреби в магазина на „Кауфланд” в софийския квартал „Студентски град”, видяVest.bg!
Димитър Илиев описа цялата далавера на стената си във фейсбук. От поста научихме, че в хипермаркета се лъже безогледно с цената на продуктите и че не е ясно колко са прецаканите клиенти в предновогодишната треска.
Ето какво се случва под носа на държавните институции, които в неделя не работят:
„Понеже НАП, Комисия за потребителите и всякакви други контролни органи, оказа се, не работят в неделя, ми остана само фейсбук, за да излея душата си за огромна злоупотреба в „Кауфланд”, магазина им в „Студентски град”.

Бележките, които се принтират на апарата на щанда за месо, показват едни цифри, а когато на касата бъдат сканирани, излизат абсолютно различни.

Разликата на реална сметка от 38 лв. е 6,37 лв., или около 16,76 на сто. Платихме общо 46 лв. Пускам снимки на различните етикети. Ще дам само един пример – на етикета, принтиран от апарата на щанда „Свински гърди с кост“ е записано 1,709 кг на цена от 8.99 или 15,36 лв.
Когато уникалният баркод на етикета бива сканиран на касата, излиза 1,709 кг. по 10.99 лв. или 18,78 лв. Абсолютно същото се случи с още 3 продукта. Купих неща, които обикновено взимат пенсионерите.
Сланината на касата е с лев по-скъпа, свинското бабе – лев и половина, гърди с кост – с 2 лв. Обясненията на касиерката бяха смешни – кантарите ни са грешни на щанда, тук ги мерим отново и теглото е точно.
На касите в „Кауфланд“ няма кантари, а от бележката за върнатите пари става ясно, че са грешни цените.

Това, вероятно, може да стане единствено чрез манипулация на софтуера, защото на апарата на щанда се принтира уникален баркод и няма как да бъде разпознат по различен начин от сканиращото устройство на касите.

Въобще не извикаха управителя на магазина, макар че очевидно, ако това не е технически проблем, е мащабна афера. Бързичко ни върнаха и надписаните пари, което също беше съмнително.

Но в снежната еуфория на Коледа и Нова година, малко хора биха сравнявали цена на опаковката и на касовата бележка. Не искам да си мисля за далавера, с която служителите си вадят коледните бонуси, не искам и да получавам ваучер за безплатно пазаруване за цяла година.

Затова утре сутринта ще звънна в НАП, а вероятно най-добре е да пусна жалба в прокуратурата. Ако са продължили да работят така цял ден, вместо да затворят касите за проверка, може да се търси умисъл от управителя на магазина, нали…

Иначе прецаканите клиенти са си прецакани… Защото в неделя контрол няма, няма нито един дежурен телефон, камо ли служител…
Айде, Весели празници от вашия дежурен неделен репортер…”, завършва постът на Димитър Илиев.
Прегледана: 2157
Няма измама в цените. Никой не коментира, че има сторно касова бележка за 6,37 лева. Това са отстъпките от продажната цена 45,05 лева. Отстъпките се документират отделно от продажните цени – с отделна касова бележка. Измама може да прави касиерката, която не приспада стойността на отстъпките и взима на клиентите пълната цена на стоките без отстъпките. Клиентът би трябвало да плати разликата между 45,05 лева и 6,37 лева.
Здравейте, при мен се получи същото. А даже и не пожелаха да върнат разликата. Заявиха просто ако искам да върна стоката… За съжаление нямах как да връщам и да търся другаде да пазаря, за това ми се наложи да се примиря
На 13.12.20 положението в Кауфланд не се е променило. Печена капия на стелажът има етикет с цена 2,29лв , а на касата цената е 3,49лв. На забележката към касиерката, че обявената цена е 2,29лв последва дежурният рефрен да се обърна към Информация. Отговорих ѝ „Няма да си губя времето с идиот, който се прави на циганче…“ Питам – това ли е нормалната Европейска практика? Браво циганска Европа!!